Başlangıç » Uncategorized » SEO Nedir?

SEO Nedir?

Arşivler

Kategoriler

SEO nedir ? SEO nun aşamaları

SEO nedir ? SEO nun aşamaları

SEO, İngilizcesi Search Engin Optimizasyon olan kelimenin ilk harflerinden oluşan kısaltmadır. Türkçe’de karşılığını Arama Motoru Optimizasyonu diye adlandırıyoruz.  Kısaca, sitelerin, sayfaların firma, ürün veya kelimelerin arama motorlarında ilk sayfada yada üst sıralarda yer alması için yapılan çalışmların toplamına SEO diyoruz.

SEO çalışmalarının backlink almak, site tasrımı, site içeriği belirleme v.s standart kuralları olduğu gibi uygulama noktasında geniş farklılıklar olabilir. SEO çalışmalarınızda sıtandartların dışına çıkmayı başardığınız sürece başarılı olabilirsiniz. Bu yüzden başarılı bir  SEO uzmanı her şeyden önce kendini geliştirmeli ve sıtandartların üzerine çıkarak SEO kavramına yeni katkılarda bulunmalıdır.

NOT: 2006’dan itibaren internette gelişen ve günümüzde önemi çok daha artan Sosyal Medya’da sitelerin gelişmesi için yapılan çalışmalar SMO olarak adlandırılmıştır. SMO, yani Sosyal Medya Optimizasyonu. Bu konu hakkında ilerleyen sayfalarda açıklama yapacağız.

SEO ile ilgilikaynakları okumaya başladığınızda neredeyse hepsi SEO çalışmalarını iki ana başlık altında toplamaktadırlar. Site İçi SEO ve Site Öncesi SEO.

Ben SEO çalışmalarını üç başlıkta sınıflandırıyorum.

–          Site Öncesi SEO

–          Site İçi SEO

–          Site Dışı SEO

Şahsen SEO’nun siteyi açmadan önce başlaması gerektiğini düşünüyorum. Sitenizi kurmadan önce düşünsel alt yapısnı oluşturmanız gerekiyor. Yani teoride bir şablon oluşturduktan sonra bunu pratiğe dökmeniz gerekiyor. İşte bu süreç SEO’nun ilk aşamasıdır. SEO çalışmasının Siteden daha önemli olduğunu düşündüğüm için genel kanaat’ın dışına çıkıyorum. Domain adının, hostingin, içerik konusunu belirlenmesi Site Öncesi SEO sürecine girmektedir. Şayet, sitenizi hayata geçirdikten sonra bunları düşünürseniz yeni domain isimleri almanız, site içeriğinden sapmanız gerekir. Bunların olmaması için sitenizi kurmadan önce SEO’ya başlamanız gerekiyor

Şayet SEO çalışmalarımız site kurulduktan sonra başlarsa telefisi mümkün olmayan hatalar yapmamız kaçınılmaz olur. Özellikle, hosting seçiminde yapılan hatalar, domain seçiminde yapılan yanlış tercihler, belirli bir noktadan sonra sitenin konusunun yanlış seçildiğine dair verilen kararlar, sitenin diyaznının yanlış yapıldığına dair düşünceler Site Öncesi SEO çalışmalarının sğalam bir zeminde yapılmaması veya Site Öncesi SEO çalışmalarının hiç yapılmamasından kaynaklanmaktadır.

Bu tür telafisi sonradan mümkün olmayan yada çok zor olan hatalar yapamamız için SEO çalışmalarımıza bir başlık daha eklememiz gerektiğini düşünerek Site Öncesi SEO çalışmalarının önemini vurgulama gereğini hisesettim.

Bunun dışında Site Öncesi, Site İçi ve Site Dışı SEO başlıklarınıda kendi aralarında üç başlığa bölme greği hissttim. Bunlarda;

 

–          Geçmişe Yönelik Yapılan SEO

–          Bulunduğumuz Zamanda Yapılan/ Anlık SEO

–          Geleceğe Yönelik Yapılan SEO

 

–          Geçmişe Yönelik Yapılan SEO

Geçmişe yönelik Yapılan SEO çalışmaları sitenin yayın hayatına başladıktan sonra periyodik olarak yapılması gereken SEO çalışmalarını kapsamaktadır. Yani sitenizin açılışından 1 yıl sonra sitenizde 1000 alt sayfa oluştuğunu varsayalım. Veya diğer bir tabirle sitenizde 1 yıl içerisinde 1000 tane makale yayınladığınızı düşünelim. Bu makalelerden bazıları arama motorlarında üst sıralarda yer alırken bazıları belirli bir süre sonra popüleritesini yitirecektir veya hiç popüler olmayacaktır.  Kısacası 1000 tane makaleniz bir süre sonra atıl olacaktır. İşte bunun yaşanmaması için geçmişe yönelik SEO çalışmaları yaparak eski sayfalarınızı güncelleme, yeni konualrda o sayfalara bağlantılar verme, eski sayfaları yeniden canlandırma yada sürekli canlandırma işmelerini periyoduk olarak yapmak zorundasınız. Bütün bu çalışmaların tamamıGeçmişe Yönelik SEO başlığı altında yürütülmelidir. Bu tür SEO çalışmaları geniş zaman dilimlerini kapsayan yazıları veya bilgileri kapsar. Daha somut bir örnek verecek olursak,  sitenizin açılığında Google güncellemesiyle alakalı bir makale yazdınız, bu makalenin üzerinden 1 yıl geçtikten sonra Google bir güncelleme daha yapmıştı, işte bu noktada Geçmişe Doğru SEO çalışmanızı devreye sokarak Google Güncellemesi hakkında yazdığınız yeni makalede eski Güncellemelerden bahsederek eski sayfanıza link vermelisiniz. Böylece sitenizde atıl veri, bilgi, sayfa sayısı minimuma düşmüş olur. Bir websitesini çok değerli kılan sadece bir anahtar kelimede ve bir sayfada arama motorlarında üst sıralarda tutmayı başarmak değil, mümkün olduğunca farklı anahtar kelimelerde ve birçok sayfada üst sıralarda tutmayı başarmaktır. Bunu başarabilmenin önemli bir bölümü yapacağınız Geçmişe Yönelik SEO çalışmalarıdır.

–          Bulunduğumuz Zamanda Yapılan/ Anlık SEO

Anlık SEO Çalışmaları, belirli bir zaman dilimi için sitenizde açılan sayfalar ve veriler için yapılır. Buna bir örnek verecek olursak. Haftasonu Galatasaray-Fenerbahçe maçının canlı anlarımını sitenizde yayınlamayı planlıyorsunuz ve bu canlı anlatımdan sitenize o hafta sonu yüksek sayıda ziyaretçi sağlamayı amaçlıyorsunuz. Belirli bir konu ve belirli bir zaman dilimi. 1 hafta sonra söz konusu sayfa büyük bir ihtimalle bütün popüleritesini yitirecek ve sitenize olan katkısı azalacaktır. Anlık SEO bu ve buna benzer konuları kapsayan SEO çalışmaalrını kapsar. O konuyla alakalı SEO çalışmalarınız yaparsınız ve biter. Anlık, Bulunduğunuz zaman yada Sezonluk diye adlandırdığım bu tür SEO çalımaları daha çok, ürünleri, kapmanyaları, duyuruları, tanıtımları v.s kapsamaktadır.

Bir sayfayla alakalı Anlık SEO çalışmalarını bitirdikten ve sonuca ulaştıktan sonra, sayfayı Geçmişe Dönük SEO çalışmalarıyla destekleyerek a tıl olmasına izin vermemeniz önemli. Yine aynı örekten yola çıkarak konuyu açacak olursak, canlı yayınını sitenizde verdiniz sonucu aldınız. İlerde azacağınız haberlerle alakalı olarak canlı yayınını yaptığınız maçına atıfta bulunarak söz konusu sayfaya link verebilirsiniz. Farklı kaynaklardan söz konusu sayfaya ayrıca linkler vermenizin sayfayı daha fazla değerli kılacağı tartışılmaz.

–           Geleceğe Yönelik Yapılan SEO

Geleceğe YönelikYapılan SEO çalımaları da duyuru, tanıtım, ürün vçs konularda olabilir. Mantık yine aynı şekilde işlemektedir. 2013 yılının Temmuz ayında Samsung Galaxy 4’ün tanıtımının yapılacağını var sayalım. Tanıtım günü gelmeden sitenizde bu konuyla alakalı SEO çalışmaları yapmanız önemlidir. Bir yıl önceden sitenize Samsung Galaxy 4 hakkında veriler girmeniz tanıtım gününde size tahmin edemeyeceğiniz avantajlar sağlayacaktır.

Teknoloji Haber ve Mobil Telefonları haberleri veren siteler genelde bu yola başvurmaktadırlar. Bunu yaparken, ilerde çıkacak ürünle alakalı tahminlerde bulununan makaleler yayınlarlar. Bu tür makaleler ziyaretçilerden çok arama motorları için yazılmış makalelerdir ve Geleceğe Yönelik Yapılan SEO çalışmaları kapsamında değerlendirilir.

Geleceğe Yönelik Yapılan SEO çalışmaları, bir çok websitesi tarafından sıkça yapılan önemli bir çalışma olmakla beraber, istismar edilmektedir. Sadece belirli bir anahtar kelimede yükselmek adına yapılan anlamsız Geleceğe Yönelik SEO çalışmalarından uzak durmanızı tavsiye ederim. Bu tür istismarlar sadece büyük emek vererek hazırladığınız çalışmalaranıza gölge düşürür.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: